|
Ny snookerkø ?
|
| SnookerSulli |
Lagt på d. 05. January 2010 20:11:59
|

Nysgerrig begynder

Antal indlæg: 11
|
Hejsa igen 
Jeg søger efter en god solid snookerkø til at spille noget snooker med, og tænkte på om der var nogle der kunne anbefale nogle gode køer til en dreng på 14 år der spiller snooker 
Har kigget lidt på CueShop og Jim Sommer, men der er jo et kæmpe udvalg og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter ? Jeg har virkelig ingen anelse, så det ville være dejligt med lidt support 
Godt Nytår!
Mikkel |
| |
|
|
| Leon Bonde Larsen |
Lagt på d. 07. January 2010 06:59:06
|

Snooker Afhængig

Antal indlæg: 180
|
Det bedste er hvis du kan komme til at prøve køen før du køber den. De ting man skal se på er:
længden på køen (som 14 årig tror jeg godt du kan spille med en almindelig kø)
vægten på køen (det kan være en fordel for dig at vælge en lidt tungere kø)
om den er delt midt på, 2/3 eller ikke delt (det har mest at gøre med hvor meget den fylder)
om den er lakeret eller ej (mange spillere føler ikke, at køen glider så godt hvis den er lakeret)
Udstyr (er der forlængerstykker, kasse osv. til den)
Prisen bør ligge mellem 1000 og 3000 kr.
-Leon |
| |
|
|
| Daniel Jallov |
Lagt på d. 07. January 2010 10:21:13
|
ny på siden

Antal indlæg: 6
|
Har du spillet billard før? Hvis du har ved du måske om du foretrækker en let eller en tung kø.
Hvis du har mulighed for det er det bedste som Leon siger at prøve en masse køer før man vælger sig en.
Så vidt jeg ved er de mest udbredte snookerkø-mærker i Danmark Riley (BCE) og Buffalo, i hvert fald af hvad jeg har set i Søren Søgård. Desværre er de fleste af disse køer lakeret da dette åbenbart er en trend inden for masseproducerede køer.
Min første kø var en Riley kø, og det første års tid spillede jeg med handske da den ikke gled ordentligt pga. lakken.
Derefter sleb jeg lakken af, og køen spillede derefter ganske fint.
Udover de punkter Leon nævnte er det også værd at kigge efter en kø der spiller på en måde du kan lide. Træet kan variere meget fra kø til kø, nogle skafte er meget stive og nogle meget bløde. Prøv at tage nogle stød med hver kø og se hvad du synes om.
Held og lykke!
/Daniel Jallov |
| |
|
|
| SnookerSulli |
Lagt på d. 08. January 2010 21:25:44
|

Nysgerrig begynder

|
Jamen tak 
Findes der nogle butikker her i Danmark hvor man kan komme ind og prøve dem ? |
| |
|
|
| Leon Bonde Larsen |
Lagt på d. 08. January 2010 23:35:42
|

Snooker Afhængig

Antal indlæg: 180
|
Det er nok lidt småt med det her i landet og i hvert fald er det lidt småt med udvalget. Hvis du starter med at spille nogle gange med huskøerne i din lokale klub, så kan du helt sikkert få lov at prøve nogle af de andres køer og dermed finde ud af hvad du gerne vil have. Hvis du kommer til Esbjerg Open her sidst i Januar, så kan du også se en masse forskellige køer.
Det er bedre at vente lidt og så få den rigtige kø og det gør ikke så stor forskel i starten som man tror.
-Leon |
| |
|
|
| SnookerSulli |
Lagt på d. 11. January 2010 19:53:19
|

Nysgerrig begynder

|
Okay -
Kiggede videre inde på Cue Shop og kan se de at de har en Ronnie O'Sullivan snookerkø tilbud, og en masse Cuecraft køer. Kender ikke Cuecraft, så ville høre om der var nogle der ved om det er en god kø til snooker
Mikkel |
| |
|
|
| kfl |
Lagt på d. 19. January 2010 15:37:48
|
Nysgerrig begynder

Antal indlæg: 15
|
Hvor spiller du???er selv 13 og ville være sjovt med en jævnaldrende. Spiller i Albertslund. |
| |
|
|
| SnookerSulli |
Lagt på d. 22. January 2010 11:05:36
|

Nysgerrig begynder

|
Jeg spiller i Århus 
Hvilken kø bruger i ? |
| |
|
|
| kfl |
Lagt på d. 22. January 2010 17:19:51
|
Nysgerrig begynder

Antal indlæg: 15
|
Ærgeligt ... Spiller i Albertslund.... |
| |
|
|
| Danechamp |
Lagt på d. 29. January 2010 00:07:06
|
Snooker Afhængig

Antal indlæg: 146
|
Heysa Mikkel og andre
Jeg vil teste de der cuecraft køer inden så længe, så skal jeg nok give lyd tilbage om det er noget værd og købe. Tester både Ronnie Køen og Cuecraft køen. Så må vi se om de holder... Men ellers er bedste bud faktisk en kø fra england eller storbritanien generelt... Mvh Kandi
NYTÅR I FINLAND! Dj job dernede, wuhuu! billede fra DM 2005 |
| |
|
|
| SnookerSulli |
Lagt på d. 29. January 2010 19:29:11
|

Nysgerrig begynder

|
Mange tak 
Hvilke hjemmesider skal jeg så finden den på ?
og hvilke mærker skal jeg gå efter ?
|
| |
|
|
| Daniel Jallov |
Lagt på d. 04. February 2010 18:19:23
|
ny på siden

Antal indlæg: 6
|
Det er rigtigt som Kandi siger at man finder gode køer i Storbritannien. Dog er de gode køer der fra håndlavede til folks specifikationer, og man er derfor nødt til at vide hvad man vil have før man køber sådan en kø. Da de er håndlavede er prisen så også derefter, og en 'plain' kø som bare er ebony butt og ash shaft starter ved omkring 300 pund.
Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har med billard og snooker, men de fleste vil kunne klare sig med en forholdsvis billig kø til at finde ud af hvad man kan lide. En billig kø i Danmark koster ca. 1000 kr., men hvis man shopper lidt rundt på engelske websites kan man finde de samme køer til under halv pris, så der er stadig penge at spare ved at bestille billige køer fra England.
Dog kan man ikke prøve køen først når man bestiller over nettet, og da en kø er et håndværk lavet i træ kan der desværre forekomme dårlige eksemplarer inden for samme kø-mærke. Derfor er det en fordel at prøve køerne først.
Min pointe er, at nybegyndere kan starte med næsten hvad som helst, så længe det er lige og det har en ordentlig dup. Man kan sagtens finde en kø i England til 20 - 30 pund som man kan starte med, eller man kan finde den tilsvarende kø i Danmark til ca. 1000 kr. og så prøve den først.
De håndlavede køer bør man vente med til man ved man vil spille snooker, og man ved hvad man vil have.

/Daniel Jallov |
| |
|
|
| KimCueshop |
Lagt på d. 30. June 2010 12:04:40
|
ny på siden

Antal indlæg: 1
|
Hejsa ved godt tråden er lidt gammel men føler der er et par ubesvarede spørgsmål!
Der er ingen snooker køer i cueshop.dk som har lakeret spids, måske var det sådan i gamle dage hos RILEY/CUE CRAFT, men jeg har ikke solgt nogle køer med lak på i min tid som forhandler.!
De billige Ronnie O'Sullivan snooker køer er perfekte til begyndere der snuser lidt til snooker og stadig gerne vil have oplevelsen af at spille med en rigtig snooker kø som faktisk er rigtig god til prisen, personligt syntes jeg standarden af salon køer indenfor snooker generelt er rimeligt lav.
Jeg kan desuden oplyse at Cueshop.dk har fået showroom/kontor i hjertet af århus tæt på Sharks Poolhall.
Mvh Kim Raufort
Ejer af www.cueshop.dk
Redigeret af KimCueshop d. 30. June 2010 12:06:41 |
| |
|